….. en wat u erin moet publiceren als u verkopen nodig heeft?
De Instagram-service wint snel een publiek. Volgens gegevens van het afgelopen jaar is de groei van actieve gebruikers (degenen die minstens één keer per maand een bericht achterlaten) de meest indrukwekkende onder alle sociale netwerken ter wereld.
Daarom is Instagram nu een uitstekend platform met een groot en constant groeiend publiek om je bedrijf te promoten. Allereerst is het geschikt voor de verkoop van kleding, cosmetica, handgemaakte goederen (sieraden, interieurartikelen, enz.), Diensten (manicure, nagel- en haarextensies), bars. Maar met een competente aanpak is het realistisch om in bijna elke richting vooruit te gaan.
Hoe ontwerp je een profiel en waar moet je op letten?
Aan de ene kant is alles eenvoudig: u moet contactgegevens invoeren en de enige mogelijke actieve link (alle andere links die in de berichtbeschrijving of opmerkingen zijn geschreven, zijn inactief). Aan de andere kant is het volume beperkt tot 150 tekens en moet u een paar letters en tekens correct verwijderen.
Interface voor het vullen van Instagram-profielen
Belangrijk: om je profiel mooi te ontwerpen, met de juiste opmaak (kolomvormig of gecentreerd), ga naar de webinterface en doe daar alles. De mobiele versie staat het formatteren in het vereiste volume niet toe.
Tip: de enige actieve link op Instagram staat in de profielbeschrijving, dus je kunt niet elk bericht illustreren met je eigen link. Maar deze beperking kan worden omzeild: schrijf in de tekst van het bericht “Actieve link in de profielbeschrijving” en wijzig het in de profielbeschrijving zelf elke keer dat een nieuw bericht wordt gepubliceerd:
Gebruik alle profielvelden. Inclusief een naam waar u een zeer korte beschrijving van uw product / dienst kunt schrijven. Het belangrijkste dat u moet doen, is contactgegevens toevoegen, aangezien een profiel in feite uw visitekaartje op de site is. Vergeet niet om boodschappers toe te voegen: Viber, WhatsApp, Telegram, als je die hebt. Gebruikers chatten er vaak liever in.
We raden u ten zeerste aan om alle velden in uw profiel in te vullen, inclusief uw contacten. Het is ook altijd een extra pluspunt in het geval van accountblokkering. Hoe meer contactgegevens en manieren van communicatie, hoe gemakkelijker het is voor netwerkbeheerders om u te identificeren en ervoor te zorgen dat u de echte eigenaar van het profiel bent.
Hoe een profiel bijhouden?
Afbeeldingen
Het is belangrijk dat uw profiel foto’s bevat die op de een of andere manier gerelateerd zijn aan uw bedrijf. Dat wil zeggen, als u kleding verkoopt, laat het dan uw fotosessie zijn met afbeeldingen, als voedsel – een foto van uw producten.
Tip: Houd bij het posten altijd rekening met de zakelijke problemen die u wilt oplossen. Foto’s alleen omwille van likes (of juist om te posten) zijn niet nodig.
Alle foto’s moeten van hoge kwaliteit zijn, duidelijk, u kunt uw logo erop plaatsen. Hieronder ziet u de aanbevolen fotoreisen.
Gids voor aanbevolen afbeeldingsformaten voor posts en Instagram-profielontwerpen
Er zijn onderwerpen waarvoor dit sociale netwerk in het algemeen naar mijn mening niet geschikt is (als we alleen illustraties als inhoud beschouwen): bijvoorbeeld juridische diensten, verkoop van bouwmaterialen, enz.
Maar u kunt dergelijke bedrijven promoten met een inhoudsidee:
het creëren van een enkele afbeelding van verschillende berichten met foto’s, wanneer de gebruiker het volledige profiel ziet (het blijkt iets vergelijkbaars met een bestemmingspagina);
Tekst
In onze ervaring is het niet logisch om alinea’s met tekst te plaatsen. Gebruikers hebben een korte beschrijving, contacten en kosten nodig. Zeer weinig gebruikers breiden de volledige tekst uit (volgens onze waarnemingen) door op “meer” te klikken.
Maar u kunt verschillende tekstlengtes testen en de conversie die u krijgt vergelijken met de lange versus de korte.
Vergeet hashtags niet: gebruikers kunnen ze gebruiken om te zoeken naar berichten die voor hen interessant zijn. Je kunt zien welke hashtags nu populair zijn:
Filters
Instagram heeft een paar ingebouwde filters, maar die ontbreken vaak voor een goede beeldverwerking.
Er zijn veel fotobewerkingsprogramma’s in de App Store en Google Play die meer opties bieden dan de ingebouwde Instagram-functionaliteit.
Video
Met Instagram kun je korte video’s plaatsen en de videolengte is toegenomen van de oorspronkelijke 15 tot 60 seconden. Vergeet niet om het video-intro prachtig te ontwerpen, want met dit stilstaand beeld kunnen gebruikers beslissen of ze de video willen bekijken of niet. Meer recentelijk is het aantal videoweergaven in de interface verschenen.
Frequentie en tijd plaatsen
In onze ervaring is één bericht op weekdagen voldoende. Later kun je er nog een toevoegen, maar het is belangrijk om de reactie van het publiek bij te houden (hoeveel mensen hebben zich afgemeld en wat voor opmerkingen).
Kies de posttijd op basis van de voorkeuren van uw publiek. In het algemeen krijgen berichten die ’s avonds van 19:00 uur tot 22:00 uur zijn geplaatst meer reacties dan berichten in de ochtend. Weekendposten zijn traditioneel lager in betrokkenheid en bereik.
U kunt echter zowel de frequentie van posten als de tijd voor posten testen die het meest geschikt zijn voor uw publiek: post posten op verschillende tijdstippen van de dag en met verschillende intervallen, en meet vervolgens het effect.
Promotie
Geautomatiseerde promotie door gespecialiseerde diensten
U kunt de automatische promotie van uw account configureren met speciale programma’s waarmee u:
zet likes op abonnees van geselecteerde accounts of posts met bepaalde tags;
laat opmerkingen namens het profiel achter aan de abonnees van uw gekozen accounts;
berichten van uw klanten opnieuw posten (een dergelijke mogelijkheid bestaat niet rechtstreeks op Instagram, maar dit kan handmatig worden gedaan via speciale programma’s);
automatisch afmelden voor degenen die u niet hebben gevolgd;
bekijk statistieken over de dynamiek van uw accountpromotie.
Promotie via populaire bloggers
Je kunt je account promoten door te posten met populaire bloggers. (De blogger beveelt een product / dienst aan en geeft een link naar je kanaal.)
Als u besluit een dergelijke post voor uw bedrijf te plaatsen, hangt het succes van de plaatsing af van de mate waarin het publiek van de blogger overeenkomt met dat van u en hoe geïnteresseerd ze zijn in uw product.
Vragen die u aan een blogger moet stellen voordat u betaalt voor het plaatsen van berichten:
Hoe lang blijft een profielbericht hangen voordat het wordt verwijderd?
Is het mogelijk om het bericht voor publicatie te bekijken?
Hoe lang blijft een post in de feed voordat de volgende verschijnt?
Hoogstwaarschijnlijk kan de blogger geen statistieken over het publiek verstrekken of is deze niet volledig (en echt). Hiervoor is het beter om gebruik te maken van gespecialiseerde diensten, bijvoorbeeld deze.
Officiële Instagram-advertenties via Facebook
Er zijn verschillende formaten. En ze zijn allemaal voornamelijk gericht op het adverteren van uw producten en services, maar niet op uw kanaal. U kunt een advertentiecampagne uitvoeren met advertenties in twee indelingen:
Foto en call-to-action (u kunt ervoor kiezen om naar de site te gaan, de applicatie te downloaden en de video te bekijken);
Carrousel van verschillende afbeeldingen, en meer recentelijk een carrousel van verschillende video’s.
In theorie kan het eerste formaat worden gebruikt om je eigen kanaal te promoten, maar eerder beperkt. Aangezien het systeem alleen weblinks accepteert, moet u via de webinterface een link naar uw eigen Instagram-feed invoegen. Vervolgens wordt de gebruiker naar uw profiel geleid, maar nogmaals, in zijn webversie. Niet erg handig, maar er zullen wel wat abonnementen zijn.
De regels voor het voorbereiden van advertenties voor plaatsing zijn exact hetzelfde als voor andere Facebook-advertenties.
Om Instagram-advertenties op Facebook weer te geven, moet u eerst uw Facebook-advertentie-account koppelen. U kunt dan Instagram-advertenties weergeven zoals een gewone Facebook-advertentiecampagne.
Conclusie
Actieve promotie op Instagram is natuurlijk geen ‘magische knop’ voor directe verkoop, maar het kan een goede aanvulling zijn op traditionele advertentiecampagnes. Hoe meer kanalen u verbindt en correct instelt, hoe meer verkopen. Om het effect voor u te testen, is naar onze mening zeker de moeite waard.
|
https://marketingbook.shop/ |