Houd jij van shoppen? Dan ben je zeker niet de enige. Iedereen houd er van om nieuwe dingen te bestellen, want je raakt snel uitgekeken op oude dingen. Zeker kleding heeft niet vaak een ontzettend lange levensduur. Het kan dan wel lang functioneel blijven, maar je kunt er snel uitgekeken op raken. Waar komt dat nou door? De modetrends hebben er een erg groot aandeel in. De trends veranderen met de jaren, en zelfs met de maanden. Kijk maar eens naar wat er in de jaren 80 in de mode was, en wat er nu ‘normaal’ is. Als je vandaag de dag met een hippiebroek en een losse blouse rondloopt, zul je eerder vreemd aangekeken worden dan dat mensen er fan van zijn. Dit heeft dus te maken met de trends die bepaald worden door modefabrikanten en de mensen die het dragen. Deze laatste groep wordt nog wel eens onderschat. Want wanneer heel Nederland rond gaat lopen met een kerst trui, zullen de fabrikanten niet achterblijven. Wanneer er heel veel mensen voor kiezen om een foute kersttrui heren te dragen, zien de organisaties die kleding produceren hier natuurlijk kansen in om veel geld te verdienen. Enkel de meest exclusieve merken zullen niet aanhaken op deze trend, omdat zij vaak een bepaald beeld van het merk willen schetsen. Zo is een designer als Louis Vuitton niet geïnteresseerd in het ontwikkelen van een kersttrui. Dit zal snel als ordinair gelabeld worden door critici, en leid op zijn beurt tot gezichtsverlies voor het bedrijf. Dit is vaak niet raadzaam, zeker niet voor een merk wat eens zo sterk op de markt stond. De modetrends beïnvloeden echter wel een groot deel van alle merken, zoals eerder gezegd: alleen de meest exclusieve merken zullen niet aanhaken. Dit zijn vaak echter maar een handvol merken, en de rest van de modewereld speelt hier dus wel op in. |
https://www.uglyxmas.be/be_nl/ |